Vad som har hänt under dagarna

Tänkte berätta lite vad jag har gjort med Next under dom senaste dagarna! :)

I tisdags var det dags för privatlektion för Vickan, plus att det även var min första praodag. Jag var helt slut efter praon så det gjorde ju inte direkt saken bättre av att ha privatlektion efter men men. I början gick det väl lite sådär... jag var helt slö i huvudet och kunde inte koncentrera mig, men sen på slutet gick det faktiskt riktigt bra! Gjorde öppna & skänkelvikningar i både galopp & trav. Sen jobbade vi mycket på volten också. :)

I onsdags (igår) tog jag en barbacka skrittur i skogen! Det tyckte Next var härligt! Red först till Brunos Ängar, sen tog jag stigen upp till elverket sen gick vi runt där tills vi kom till Brunos igen och sist tog vi stigen till så man kommer upp vid hästarna hage, var väl borta i ca 30 - 35 min. :)

Och idag så har vi haft massa skoj saker! Började med att värma upp han i Sura kärringbacken där vi hade lite backträning och hoppade över stockar! Det tyckte Next var superkul :D Sen när vi hade vart där och busat en stund tog vi grusvägen runt hunddagiset i trav & galopp. Men Next blev himla pigg och studsig när vi galopperade där så jag travade uppför backen annars hade han nog dragit på som en idiot. ^^ Sen tog jag en snabb galopp på slingan och sen gick jag in i paddocken och jobbade lite över några bommar som låg framme, men sen skrittade jag av han på slingan. :)

Imorgon ska min bästis Jenny med till stallet. Vi ska först rida han lite på slingan sen tänkte jag släppa han i paddocken så han får busa av sig lite, plutten! :D<3

 

 

Kram Jennifer


Kommentarer
Postat av: Johanna ❤

Det va nog bra att du tog Next idag eftersom jag är sjuk ;) <3

2012-03-23 @ 09:53:00
URL: http://Http://moonjumper.blogg.se
Postat av: nora <3

och i onsdags borde du ha väntat lite med att rida iväg så hade du fått träffa en liten ponny som heter Svea :P <3

2012-03-23 @ 16:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0